Jocs interculturals alumnat 1r, 2n i 3r d’ESO

Autor: Hugo Verduzco, 1rB

El passat dilluns dia 19 es va fer al nostre institut una jornada de jocs interculturals, on vam participar alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO.

Des de català ens van fer la proposta d’investigar sobre els jocs tradicionals de països o territoris diferents. La majoria van investigar el seu país d’origen o el de les seves arrels, d’altres van optar per escollir un altre país.

Vam investigar sobre aquests jocs i vam redactar les instruccions per poder jugar, així que vam aprendre a fer un text instructiu, que és el tema que hem treballat a Català, de manera que ho hem portat a la pràctica.

El que més ens va agradar va ser jugar als jocs al pati amb la resta de companys. Hi havia 12 jocs, que representaven 12 cultures: Senegal, Argentina, Hondures, el poble gitano, Perú, el Marroc, Bolívia, Veneçuela, Espanya, l’Índia, Polònia i el poble amazic. Vam aprendre paraules en sànscrit i en àrab. També vam aprendre noves cultures o maneres que té la gent de divertir-se o entretenir-se a molts llocs del món. A més, l’alumnat de 1r d’ESO vam fer un pica-pica on vam portar menjar també relacionat amb les nostres arrels.

Vegeu imatges: