Comencem a treballar pel medi ambient?

Autors: Comissió del Medi Ambient

A l’Institut tenim una comissió de medi ambient amb un projecte iniciat fa anys amb entusiasme, i que amb l’arribada de la pandèmia vam parar en sec (com tants d’altres projectes…).

Els projectes que tenim són els següents:

1. RECICLATGE:
A l’Institut tenim un conjunt de contenidors que pràcticament cobreixen la totalitat de residus que es poden generar al centre.
    • Contenidors de reciclatge dels passadissos, els de sempre (paper, plàstic, matèria orgànica i resta).
    • Contenidor de reciclatge de tòners i cartutxos de tinta el trobareu al costat de consergeria.
    • Contenidor de recollida selectiva de paper en totes les aules, departaments i sales comunes.
    • Contenidors de recollida selectiva de plàstic a tots els departaments i espais comuns de pas.
    • Contenidors al pati: L’alumnat d’IFE tutoritzat pel professorat dels mòduls professionals relacionats amb aquest tema dissenyaran un projecte per definir els espais de recollida selectiva de deixalles. Per ara s’utilitzen les papereres de sempre.
    • Contenidor de reciclatge de piles, a l’esquerra de consergeria, on també podeu posar bateries dels mòbils i portàtils vells o bé d’altres aparells que tingueu per casa.
    • Contenidor d’estris d’escriptura gastats, a l’esquerra de consergeria, al mateix contenidor trobareu informació de quin estri d’escriptura s’hi poden posar i quins no.
    • Contenidor de recollida d’oli usat. En aquest cas la recollida d’oli és gràcies a la col·laboració amb l’“Associació Vidia” que és qui s’encarrega de portar i endur-se’n el contenidor. El trobareu al costat de la zona de bicicletes exterior.

La recollida de piles, del material d’escriptura, de l’oli usat i dels tòners i cartutxos està obert a tota la comunitat educativa de l’institut, alumnat, famílies, professorat, i fins i tot a la població en general i són empreses concretes i que s’encarreguen de la seva gestió.

Aquestes tres accions ens permeten participar en el concurs Apilo de recollida de piles des de fa anys, ser centre de referència a Sabadell per a la recollida de material d’oficina usat del programa Terracycle i ara col·laborar amb l’associació sense ànim de lucre Vidia i amb l’empresa FBO Organisation, S.L.

2. DIVULGACIÓ DE BONES PRÀCTIQUES:

Des de fa uns anys i vinculat al programa Ciutat i Escola i el Consorci de gestió de residus del Vallès Occidental duem a terme una activitat per a cada nivell educatiu de l’ESO i del Batxillerat on l’alumnat aprèn la importància de separar i reutilitzar.

Aquests són els dos principals fronts que treballem, però ens agradaria abastir-ne més! I estendre-ho a tot l’alumnat del centre.

Moltes gràcies a tothom per intentar evitar que els residus reciclables acabin als abocadors i contaminin el nostre planeta.