Descobrint Oportunitats Empresarials al Centre de Promoció Empresarial: una aventura del Grup de Màrqueting i publicitat del CFGS.

Dia 18 de gener de 2024, un dia espectacular quan el Grup del Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) de Màrqueting i Publicitat de l’Institut Agustí Serra i Fontanet, decideix embarcar-se en una jornada plena d’aprenentatges i noves experiències al Centre de Promoció Empresarial al carrer de les Tres Creus, 236. L’expectació i la curiositat són palpables mentre els estudiants es dirigeixen a aquesta oportunitat única d’explorar el món de l’emprenedoria i l’economia social.

La primera parada de l’itinerari va ser una immersió en el fascinant món dels projectes d’emprenedoria. A través de les explicacions motivadores de l’Eduard, encarregat d’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom/a de l’empresa Promoció Econòmica de Sabadell S.L., els alumnes van obtenir una comprensió més profunda del que significa convertir una idea en un projecte de negoci exitós dintre de les seves instal·lacions, transformat en un viver d’empreses per a nous/es emprenedors/es. Les històries inspiradores de joves emprenedors van encendre la flama de la creativitat i van mostrar que el camí cap a l’èxit empresarial pot ser tan emocionant com desafiant.

Seguidament, l’Eduard va fer una sessió intensiva sobre com elaborar un “elevator pitch” efectiu en segons. Aquesta habilitat és crucial en el món dels negocis, ja que permet comunicar de manera clara i persuasiva les idees del teu projecte en un temps molt limitat.

La jornada va culminar amb el taller d’economia social, un terreny on els estudiants van ser desafiats a pensar en la creació d’una empresa amb un impacte social positiu. Aquesta experiència va promoure la reflexió sobre com les empreses poden ser agents de canvi en la societat i com poden contribuir al benestar col·lectiu. Les idees creatives que van sorgir durant aquest taller van demostrar la capacitat dels alumnes per imaginar solucions innovadores per als problemes socials actuals.

El punt àlgid de la jornada va ser quan un cop creades les seves idees de negoci amb impacte social, cada empresa va fer la seva exposició dels seus projectes empresarials, on els estudiants van posar a prova les seves habilitats adquirides. Amb entusiasme i determinació, van presentar els seus projectes davant d’un jurat expert. L’objectiu era captar l’interès de potencials finançadors i col·laboradors. Aquesta oportunitat va permetre als alumnes no només aplicar els coneixements adquirits durant la jornada, sinó també desenvolupar habilitats de comunicació i persuasió essencials per a qualsevol empresari emergent.

En resum, la sortida al Centre de Promoció Empresarial va ser una experiència enriquidora que va oferir als estudiants del CFGS de Màrqueting i Publicitat de l’Institut Agustí Serra i Fontanet una visió valuosa sobre el món dels negocis, l’emprenedoria i la responsabilitat social empresarial. Aquesta jornada no només ha potenciat els seus coneixements tècnics, sinó que també ha despertat la seva passió per ser agents de canvi positiu en la societat. Així, aquesta sortida queda marcada com un capítol memorable en el seu camí cap a un futur empresarial prometedor.