Al projecte Què fem quan no fem res? Actuem!, l’alumnat de 1r ESO té l’oportunitat de desenvolupar competències i habilitats relacionades, no només amb els sabers sobre el cinema, els seus orígens i les tècniques audiovisuals, sinó també amb la gestió de les emocions.
L’educació emocional és un dels aprenentatges més importants que els alumnes han de fer a la seva vida, i més en aquesta etapa adolescent en què es troben. Sentir les emocions és sentir-se humà i en aquest projecte l’alumnat aprèn a desenvolupar la consciència sobre aquest fet i s’adonen que les emocions, el seu estat emocional, influeixen en tots els àmbits de la seva vida: en la manera de pensar, en la presa de decisions, en la manera de relacionar-se amb els altres i en la manera de comportar-se…
L’èxit acadèmic, l’ambient de treball, la convivència, la vida, en general, a l’institut gira entorn de la forma i la qualitat en què l’alumnat i el professorat fa la gestió de les seves emocions. Per això, és molt important ser-ne conscient, saber què passa al nostre entorn i també al nostre interior. Des del punt de vista professional, com a educadora, no hi ha res més gratificant que observar l’evolució dels alumnes en aquest procés, durant el treball en el projecte, i com gaudeixen en veure assolit l’objectiu final, el seu curt!
Aquí teniu el curtmetratge final del grup de 1r D d’ESO, uns autèntics cracs!