8M a l’Agustí Serra

El 8 de març es celebra el Dia Internacional de les Dones. El nom que se li dóna a aquest dia transcendeix, en els últims anys, el seu significat ja que tot i que la situació laboral de moltes dones està en una situació d’extrema precarietat, també se sumen altres temes que representen la realitat actual de totes les persones: dones migrades, fronteres, política de la cura no reconeguda i violència masclista.  Malgrat que des de l’any 2018 hi ha, des dels poders polítics, una aparent intenció de canvi, encara són només gestos i no lleis reals i és per això que el 8 de març es repeteix cada any de manera tan intensa i sense donar ni un pas enrere: hi ha d’haver canvis veritables.

En el nostre institut, des de la Comissió Feminista XL, busquem difondre entre els i les alumnes aquesta situació perquè preguin consciència i reflexionin sobre la realitat que habiten.

Igual que l’any passat, enguany hem realitzat un mural al vestíbul d’entrada perquè puguin entendre les reflexions que apareixen escrites i puguin manifestar el que pensen perquè també tenen por.

Durant tot el mes de març es duran a terme accions que completin i dialoguin amb les que ja existeixen a l’institut: el mural esmentat i el nombre de les víctimes de violència masclista de 2019 que es troba al primer pis. Plasmar, escriure, parlar, signifiquen deixar constància; i com a docents, tenim el deure que les i els nostres alumnes avancin en un camí inclusiu d’igualtat, equilibri, llibertat i respecte.