Visibilització del 25N a l’Agustí Serra

Amb motiu del 25N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, la professora Anna Fuentes, membre de la Comissió Feminista XL, ha tingut la iniciativa de començar un mural per retre homenatge a les 52 dones assassinades des de l’1 de gener de 2019 fins el 25N, 4 més que en tot el 2018. En el mural consten els noms, les edats i les ciutats de les víctimes. En l’elaboració del mural han participat alumnes de tots els cursos de l’ESO amb la col·laboració del professorat i de tutors i tutores.

El projecte ha contribuit a visibilitzar i a denunciar la violència que s’exerceix sobre les dones. Des de l’1 de gener del 2003, 1.033 dones han estat assessinades per la seva parella o exparella a Espanya, data en què es va començar a contabilitzar oficialment.

Cal destacar que en finalitzar el mural, el total de dones assessinades ha passat de 52 a 55, fet que ha fet reflexionar l’alumnat sobre la necessitat d’erradicar el masclisme.