Musical “La Filla del Mar” Batxillerat

Autores: Andrea Guerrero Lavado, Julia Díaz Becerro i Sònia Cabello Melón.

El passat dijous 7 d’abril del 2022 els alumnes de primer i segon de batxillerat vam anar al Teatre Condal de Barcelona, amb la finalitat de veure el musical de la coneguda obra de teatre La Filla del Mar, de l’escriptor Àngel Guimerà.

El dia va començar amb tots els alumnes i professores del departament de Llengües, reunits al pati de l’institut. Un cop va arribar tothom, ens vam dirigir a l’estació de Renfe, on vam agafar el tren fins a Plaça Catalunya. Anàvem tan bé de temps que ens vam permetre fer el camí d’allà al Teatre Condal a peu, a més, ens va sobrar una hora lliure, la qual vam dedicar a esmorzar. Després, vam entrar al teatre. Aquesta obra, adaptada per Marc Vilavella, presenta la història de l’Àgata, una jove esbojarrada que va ser rescatada del mar quan era una nena i portada a un petit poble de la costa on és rebutjada per tots a causa de la seva desconeguda procedència. L’arribada al poble d’en Pere Màrtir, un home faldiller, farà que l’Àgata es vegi involucrada en un complex triangle amorós que, malgrat néixer com un engany, la portarà a viure un amor romàntic, extrem, purament instintiu i boig, que desencadenarà tràgiques conseqüències.

Tant per l’apassionant història representada, com per la música en directe i la bella posada en escena i il·luminació, La Filla del Mar va aconseguir emocionar-nos a tots i a totes. Vam gaudir d’aquesta romàntica història, la qual tracta amb una sensibilitat fascinant un ventall amplíssim de temes com ara la traïció, l’amor, la passió i la soledat.

Per concloure, podem dir que, tant l’alumnat de batxillerat com les professores acompanyants, vam quedar molt impressionats i satisfets amb aquesta sortida que ens va fer despertar sensacions tan diverses. Vam poder comprendre la popularitat i rellevància d’aquest clàssic del teatre català mitjançant la complexitat dels seus personatges, ja que la bona literatura arriba a tothom encara que passin els anys.