Premis treballs de recerca i de logo de l’AMPA

El dimarts dia 28 de maig, a la sala d’actes i en el marc de la festa de comiat als alumnes de segon de batxillerat, es van lliurar els premis als dos millors treballs de recerca, un de l’àmbit científico- tecnològic i l’altre de l’àmbit social-humanístic-artístic. Hi va haver cinc treballs finalistes: “Estudi del circuit RC amb instrumentació i tècniques d’anàlisis electrònica”, d’Oriol Nadal; “Creació d’un joc amb Scratch”, de José Manuel Paniagua, “Abracadabra! (Aplicacions de la màgia)” d’ Ismael Garcia; “La llum i l’expansió de l’Univers” de Cristian Nery Viglione Muñoz i “L’atenció a l’infant amb dèficit auditiu avui”, de Marc Albiol Álvarez. Van ser escollits com a guanyadors els dos darrers treballs, el d’en Cristian Nery Viglione i el d’en Marc Albiol.
El jurat va ser format per quatre antics catedràtics del centre: Montserrat Lorente , Carme Esplugas, Lluís Galobart i Josep Rodríguez. Tots ells van remarcar la gran qualitat dels cinc treballs presentats i la seva originalitat. Nosaltres ens afegim a les seves felicitacions!

TREBALLS GUANYADORS
El treball de Cristian Nery Viglione Muñoz, “La llum i l’expansió de l’Univers” es pregunta: “Es pot conèixer l’origen de l’Univers a partir de la llum i les seves propietats?” Per respondre aquesta qüestió s’introdueix en l’estudi de la naturalesa de la llum i les seves propietats característiques dins l’òptica física, geomètrica i quàntica, per posteriorment aplicar aquests coneixements al càlcul experimental de l’edat de l’ univers a partir de la llum i la constant de Hubble, arribant a la conclusió que l’edat de l’univers o el temps des de l’últim Bing Bang és de 14 mil milions d’anys.
El treball de recerca de Marc Albiol Álvarez, “L’atenció a l’infant amb dèficit auditiu avui”, fa una revisió teòrica sobre el tema de la deficiència auditiva i investiga els aspectes relacionats amb la resposta educativa que es dóna als alumnes amb deficiència auditiva. Arriba a la conclusió que l’escola pública i concertada del Maresme i del Vallès Oriental dóna resposta adequada i adaptada a les necessitats educatives especials de l’alumnat amb dèficit auditiu (DA) de l’etapa d’educació infantil i primària.
El premi per als dos guanyadors va consistir en una ceràmica del ceramista granollerí Toni Cumella

PREMI LOGO AMPA
A part d’aquest dos premis, en el mateix acte de comiat dels alumnes de segon de batxillerat es va lliurar el premi del concurs de logos organitzat per l’AMPA, que a partir d’ara lluirà el logo dissenyat per Marta Reales, de primer de batxillerat, que fou la guanyadora d’ aquest concurs, premiat amb un val per fer compres per valor de 100 euros a les botigues de Gran Centre.
L’acte es va cloure amb actuacions musicals, lliurament d’orles i un pica-pica de comiat, al qual van assistir alumnes, professorat i pares i mares.

Notícia al “Nació Granollers”, diari digital