Els Sots Feréstecs-Puiggraciós-la Garriga: caminada esplèndida dels alumnes de quart

P1070821

Dimarts dotze de novembre els nois i noies de quart van anar amb tren al Figaró. Des d’allà iniciàrem una caminada pels Sots Feréstecs, escenari de la novel·la homònima de Raimon Casellas, i ascendírem al Puiggraciós. El dia va ser magnífic i vàrem poder gaudir dels colors intensos del paisatge, de les explicacions de literatura, geologia, botànica, coneixement del medi… Els cirerers d’arboç eren curulls de fruits, que els alumnes tastaren encuriosits. Els cingles de Bertí a tocar i el Tagamanent en la distància eren ben presents. Un cop arribats al cim (803,3 m), vàrem poder veure el mar del Barcelonès i del Maresme i també la neu del Pirineu. De baixada, passant pinedes, alzinars tacats de roures, xaragalls (tan divertits de baixar), vinyes, oliverars, vàrem arribar a la Garriga, amb la seva estampa típica, arraulida a l’entorn del campanar. Abans de tornar a agafar el tren: una foto al Passeig i una visita al conjunt de cases modernistes de l’illa Raspall.

P1070840