DELEGATS I DELEGADES 3D: Portem la cultura participativa a l’aula.

Aquest curs, els grups de 3r d’ESO i de 1r d’ESO E ens hem acollit al programa Delegats i delegades en 3D (Debatem, Decidim, Dinamitzem), una iniciativa de la Direcció General de Joventut de la Generalitat que s’adreça als instituts interessats a fomentar la participació del seu alumnat.

El programa Delegats i delegades en 3D pretén promoure la cultura participativa dins dels centres educatius a través del desenvolupament d’un projecte concret escollit pel mateix alumnat i implementat de manera participativa i inclusiva.

Així, a través de la figura de les seves delegades i delegats, i amb el suport de les tutores, cada grup-classe portarà a terme un projecte participatiu. Per aconseguir-lo tirar endavant, nois i noies necessitaran organitzar-se, assumir tasques i prendre decisions de forma conjunta al llarg del curs.

Per a la implementació d’aquest programa, comptem amb el suport i l’assessorament extern de professionals expertes en el foment de la participació. De moment, ja hem gaudit d’una primera sessió de formació, on delegats, delegades i tutores vam intercanviar visions sobre la participació a l’aula, la presa de decisions, la implicació dins del grup…  De cara al gener, tenim una nova sessió formativa que ens ajudarà a definir els nostres futurs projectes.

Seguirem informant-vos-en!