Commemoració del 25 N a l’institut: dia contra la violència de gènere

Enguany l’institut Antoni Cumella ha aprofitat la data del 25 de novembre per fer un treball de reflexió sobre les violències i en concret sobre les violències de gènere i masclista.

El treball s’ha realitzat de forma transversal a tots nivells. Primer l’alumnat va visualitzar un vídeo amb diferents violències, després en grups de quatre van fer una fitxa en què treballaven l’iceberg de la violència de gènere i diferents situacions properes a ells i elles.

La intenció era reflexionar sobre la violència de gènere i masclista, classificar la violència segons sigui visible o invisible, subtil i veure exemples d’aquestes violències. A cada exercici es va donar espai per l’intercanvi d’opinions i reflexions entre l’alumnat.

L’acció lila, formada per un grup voluntari d’alumnes, va decidir retre homenatge a les dones assassinades aquest any a mans de les seves parelles o ex parelles i posar nom a la violència, visibilitzar-la i fer-nos conscients que la violència masclista no afecta només a les dones, sinó a tothom que és a prop d’elles. Cada dona morta deixa un buit, un dolor, un silenci.

Tot l’alumnat per grups va a anar a veure l’homenatge que van fer al vestíbul de l’institut, i després en tornar van parlar del que havíem vist i com ens havíem sentit.

Tot plegat va resultar una activitat molt positiva, ja que la majoria de l’alumnat va demanar seguir parlant del tema i fer més activitats, posant així de manifest la seva preocupació per un tema colpidor i les ganes de créixer en un mon més igualitari.