Amable combat de VerSos Vallbona/Cumella. Dia Mundial de la Poesia

El dia 21 de març vàrem celebrar el Dia Mundial de la Poesia a la Sala d’Actes del nostre institut.  Els alumnes participants foren els que havien tret millors notes en l’assignatura de català o que tenien habilitats en la improvisació poètica. Es tractava, doncs, d’una activitat d’ampliació.

Els professors organitzadors van ser Oriol Guinart i Rosa Sagalés. S’assajà dues hores de pati i el divendres reunírem una setantena d’alumnes del Vallbona i del Cumella per fer un amable combat de VerSos (les majúscules intenten jugar amb el llatinisme vs, que significa contra). Es tractava de fer gloses, que els nois i noies elaboraven amb enginy i cantaven amb gràcia. La participació dels nostres músics va ser fonamental. També hi va col·laborar en Pau,  membre de Cor de carxofa, organització que es dedica a difondre la poesia improvisada.

Les finalistes foren Núria Sala, Laura Ulldemolins, Andrea Pérez i Laia Aymerich. Les guanyadores: Laura Ulldemolins de l’Institut Carles Vallbona i Laia Aymerich de l’Institut Antoni Cumella. El jurat va donar el veredicte amb una glosa, feta i cantada per Montserrat Raich. A continuació podeu veure la notícia que en va publicar El 9 Nou el 28 de març.

nou2