Alumnes de l’institut Antoni Cumella demostren les seves habilitats en oratòria a la Lliga de Debat

L’institut Antoni Cumella ha aconseguit uns molt bons resultats a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives, on ha guanyat els tres debats en els quals va participar el passat 14 de febrer a la Universitat Autònoma de Barcelona

Tot i no passar a les finals d’aquesta fase, des del centre es fa excel·lent valoració de la feina feta pel grup de 15 alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat que hi han participat. L’equip del Cumella va aconseguir la 2a posició dins de la seva ronda de debat amb una nota final de 12,07, només unes dècimes per sota del centre guanyador de la fase (l’escola Creixen de Terrassa, amb un 12,33).

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de 4t de l’ESO, Batxillerat i Formació Professional de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula i crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular. En total, en aquesta edició hi participen 194 equips i 5.000 alumnes d’arreu dels Països Catalans.

A l’Antoni Cumella hi ha un grup de 15 estudiants de 4t d’ESO i 1r de batxillerat que destinen una hora a la setmana a fer debat, acompanyats per una docent. Tot i això, l’últim mes hi han dedicat tardes al centre, moltes hores a casa, i fins i tot caps de setmana. L’equip participant el conformen Judith Contreras, Sofia de Araujo, Ana Espejo, Carla Ventura i Nero Yagüe.

Enhorabona per la feina feta!