Conèixer els mites grecs? Col·laboració entre alumnat de 1r i de 4t d’ESO

És important conèixer els mites grecs que han inspirat les obres dels artistes al llarg de la nostra història cultural. La nostra cultura beu de l’Antiga Grècia. És per això, que s’ha teixit una col·laboració entre l’alumnat de 1r i de 4t d’ESO. A més, s’han planificat unes colònies pedagògiques a les Ruïnes d’Empúries (l’Escala) per completar l’aprenentatge de l’Antiga Grècia que es fa des de Socials.

Dins de l’àmbit lingüístic (el departament de Català i el departament de Clàssiques) han elaborat un projecte internivell en què l’alumnat de 1r d’ESO ha hagut de llegir els mites grecs. Per una banda, en parelles, han hagut d’exposar-lo oralment a la resta de l’aula i completar la seva activitat amb la preparació d’una comprensió oral (preguntes i respostes del seu mite). Per una altra banda, l’alumnat de 4t ha facilitat la seva presentació, amb el disseny d’unes diapositives etiquetades amb obres artístiques seguint la narració del mite. L’alumnat de 1r ha hagut d’incorporar les imatges en la seva exposició oral.

Finalment, l’alumnat de 4t rebrà el retorn avaluador de l’alumnat de 1r d’ESO, cosa que els ha emocionat positivament. Aquest tipus de col·laboracions sempre són motivadores i fomenten l’aprenentatge entre iguals.

Us compartim algunes de les produccions dels alumnes.

Perseu i el cap de Medusa

Perseu i El Cap de Medusa

Teseu i el laberint de Creta

Teseu i El Laberint de Creta