Els alumnes de l’Aula Oberta creen una instal·lació artística al TAG de Granollers, amb motiu de l’estrena de Bodas de Sangre, de Federico García Lorca.

Per tercer any consecutiu, un grup d’alumnes de l’Institut Antoni Cumella han rebut l’encàrrec del Teatre Auditori de Granollers i del Servei d’Educació de l’Ajuntament per a construir una instal·lació al vestíbul del teatre per a presentar als espectadors una obra representada en el mateix teatre, en aquest cas Bodas de Sangre, de Federico García Lorca.
L’activitat s’emmarca dins del projecte Coenzims, un projecte de treball comunitari que realitza activitats socioeducatives al voltant de la programació del Teatre Auditori, les quals estan adreçades a col·lectius que no accedeixen normalment a l’oferta cultural de la ciutat, com ara els joves adolescents.
Així, de la mà de Juanma Rojas, educador de l’Equip d’Acció Grupal i Comunitària i de la professora de la matèria de Visual i Plàstica, els alumnes de l’Aula Oberta han vivenciat una sèrie de dinàmiques i tallers per a aprofundir sobre els diferents símbols i conceptes de l’obra ‘Bodas de Sangre’ i explorar les seves pròpies visions al voltant de temes com la construcció social del gènere, els mites de l’amor romàntic o la
resolució de conflictes.
En paral·lel, els alumnes han portat a terme el procés de concepció i creació de la instal·lació artística al vestíbul del teatre, el qual ha donat com a resultat una sèrie d’interpretacions dels conceptes treballats fent servir el llenguatge visual de les emoticones, i materialitzades en catifes de serradures tenyides, elaborades a la manera de les catifes de flors tradicionals. Per fer-ho, han comptat amb l’assessorament del
l’Àngel Gallart, tutor de l’Aula Oberta i molt vinculat a aquesta activitat tradicional.

El projecte va culminar el passat divendres 9 de març amb l’estrena al TAG de ‘Bodas de Sangre’, moment en el qual els alumnes van presentar la seva obra als espectadors que arribaven al vestíbul tot just abans de poder gaudir de la representació d’una de les obres cimeres de Federico García Lorca.

ba26acfd-da74-4af7-a489-76d4b8895b27 IMG_0353 IMG_0506 IMG_0509 IMG_0541 IMG_0548 IMG_0552 IMG_0724 IMG_0790 IMG_0831 IMG_0842 IMG_0846 IMG_0855 IMG_1042 IMG_1043 IMG_1063de poder gaudir de la representació d’una de les obres cimeres de Federico García Lorca.