Job Shadowing a Udine

[CAT]

Fa un mes, la Susana, la Vicky i la Nerea, tres docents del departament de Llengua Castellana del nostre centre, van realitzar un intercanvi en el marc del Job Shadowing de l’ Erasmus+ en el centre I.S.I.S. Bonaldo Stringher, a Udine (Itàlia).
Durant el temps que van ser allà, van poder observar el funcionament del centre dins del marc de l’educació italiana, focalitzant-se especialment en la inclusió a les aules i en la implementació d’aquesta amb l’alumnat amb necessitats especials. A més, van poder gaudir d’una sortida de final de curs a Venècia, veient com el propi alumnat es desenvolupa fora del centre acadèmic.
Donem les gràcies al centre I.S.I.S. Bonaldo Stringher per la seva gran acollida, especialment a la Paola i les seves companyes del departament de llengües. Van ser uns dies meravellosos que vam gaudir com si estiguéssim a casa. Esperem que aquesta no sigui la única trobada entre els nostres centres.

[EN]

A month ago, Susana, Vicky and Nerea, three teachers from our Spanish Language Department, took part in an Erasmus+ Job Shadowing exchange at I.S.I.S. Bonaldo Stringher in Udine, Italy.

During their stay, they had the opportunity to observe how the school operates within the Italian educational system, with a particular focus on inclusion and how it is implemented in the classroom to support students with special educational needs. They also had the chance to take part in an end-of-year trip to Venice, where they could observe how students interact and develop beyond the academic setting.

We would like to thank I.S.I.S. Bonaldo Stringher for their warm welcome, especially Paola and her colleagues from the Languages Department. We spent a few wonderful days there and felt truly at home. We hope this will be the beginning of a long-lasting collaboration between our schools and not just a one-time encounter.

Colònies de 3r 🤸✨

Us compartim un tastet de les colònies de 3r d’ESO al Collell. Van ser dies de molta aventura, desconnexió i passar-ho molt i molt bé. Després d’això només ens queda desitjar-vos un molt bon estiu a tothom! ☀️

Alumnes de 3r d’ESO al Concurs UB de Cristal·lització a l’Escola! 🧊

Aquest curs, un grup d’alumnes de 3r d’ESO ha participat en el Concurs UB de Cristal·lització a l’Escola, organitzat per la Universitat de Barcelona.

Durant setmanes, han après a crear cristalls de dihidrogenfosfat d’amoni (ADP) al laboratori, han elaborat un pòster científic i han defensat el seu treball davant d’un jurat. Una experiència que combina rigor científic, treball en equip i creativitat.💙

Últims dies a 1r d’ESO

Després d’una setmana immersos en el crèdit de síntesi sobre Granollers, l’alumnat de 1r d’ESO hem tancat aquests dies amb dues visites molt especials.

La Mònica Campdepadrós, artista que ha assessorat tot el procés del projecte Re-animar, ens ha acompanyat en el tancament de l’activitat… I mireu quines creacions tan espectaculars han sorgit! 😍

D’altra banda, en Rafa Lucas, exprofessor de l’institut, escalador i president de la Federació Catalana de Bàdminton, ens ha acompanyat durant tot el matí, fent possible que l’alumnat pogués practicar escalada al rocòdrom del pati i oferint, a més, un parell de masterclass de bàdminton durant l’hora del pati.

Volem agrair la visita a tots dos, us esperem el curs que ve!

Pòdcasts “Escoltem als nostres avis” 📻

Després de setmanes compartint converses, records, experiències i aprenentatges amb les persones residents de la residència Can Mònic-Colisée, hem celebrat una jornada de comiat plena d’emocions.

L’alumnat de 4t d’ESO ha presentat els pòdcasts elaborats a partir de les entrevistes realitzades i ha compartit uns pòsters dedicats a la persona amb qui ha treballat, recollint la seva història, els moments compartits i tot allò que han après durant aquest procés.
Ha estat una experiència enriquidora per a tothom✨: els joves han descobert vivències, valors i memòries que formen part de la història d’una generació, mentre que les persones grans han tingut l’oportunitat de veure com les seves experiències continuen deixant empremta en les noves generacions.

💛Gràcies a totes les persones residents, professionals de la residència i alumnat que han fet possible aquest projecte. Avui no només hem compartit un acte de cloenda; hem celebrat els vincles creats entre generacions.

📸 Us deixem algunes imatges d’una jornada que recordarem amb molt d’afecte.

III Marxa nocturna a Montserrat 🌙🥾

Ho hem fet, un any més! Alumnes de 3r, 4t, Batxillerat, docents i PAS vam caminar 27 km veient com el cel ens va començar oferint les estrelles 🌌 a Terrassa, fins que vam arribar al monestir de Montserrat amb el sol traient el nas darrere els núvols🌤 (van fer que l’arribada fos menys calorosa).
Altra vegada, hem viscut una experiència enriquidora, que ens ha permès veure que podem superar reptes i trencar barreres que crèiem impensables.

No us perdeu la següent! 💪🏻⛰️

Presentació de “Mites urbans”, un projecte RCS de 4t d’ESO ✨📚

La tarda de dimecres 13 de maig a l’Anònims, alumnes de 4t d’ESO van presentar el llibre que van escriure, maquetar i publicar dins el projecte “Publiquem un llibre” en el marc dels projectes RCS.

Va ser una experiència gratificant🤩, van poder explicar a companys, docents i famílies la feina feta i els van poder ensenyar el seu llibre. EL SEU LLIBRE! També va assistir l’editor, en Jordi Vila! ✨

El podeu comprar a l’Institut, posant-vos en contacte amb alguna de les dues Clàudies (professores que han acompanyat en el projecte).