Projectes de centre

Escola Verda (Educació mediambiental)
La ubicació del nostre centre en un entorn natural afavoreix el contacte amb el medi ambient i estimula l’interès per protegir-lo. En aquest sentit, el curs 2004-05 vàrem aconseguir la implantació al centre d’un projecte d’innovació educativa en l’àmbit de l’educació mediambiental, que inclou activitats com enjardinament, hort urbà, reciclatge, etc.
Des del desembre de 2008 gaudim del distintiu d’Escola Verda, lliurat pels departaments d’Educació i de Medi Ambient conjuntament.

Punt Lila (Coeducació)
Des del centre treballem per superar aquells hàbits, comportaments i actituds que impliquin desigualtat en les relacions home-dona. Posem especial cura perquè tots els nois i les noies tinguin les mateixes oportunitats d’instrucció i orientació i el mateix grau de participació i responsabilitat. El projecte de coeducació del centre es coneix com a Punt Lila.

Biblioteca (Potenciació de la biblioteca com a servei des d’on es fomenta l’hàbit lector)
Amb l’objectiu de promoure les activitats de foment de la lectura i d’oferir un servei on l’alumnat pugui trobar la informació que necessiti, s’ha potenciat la biblioteca escolar, i se l’està dotant de recursos variats (llibres i ordinadors amb Internet). Vam ampliar aquesta dotació des del juny de 2007, gràcies al Projecte d’Innovació Educativa Punt Edu. Quan aquest projecte va deixar de fer aportacions econòmiques, l’Estatut va establir un pressupost específic per a la biblioteca escolar per tal que el fons pogués seguir actualitzat al llarg dels cursos.
A més, la professora responsable de la biblioteca manté contacte regular amb la Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler per tal de gestionar préstecs, muntar exposicions temàtiques, etc.

Projecte d’intercanvi INS Estatut i Jeroen Bosch College (Llengua anglesa)
Enguany L’Estatut ha encetat a 3rESO un nou projecte d’intercanvi amb un institut holandès, el Jeroen Bosch College amb l’objectiu de millorar les competències en llengua anglesa dels nostres alumnes, així com de fer-los coneixedors de l’existència d’altres cultures dins del marc europeu i fer-los desenvolupar actituds de respecte i convivència.

El nou repte implica la participació en el projecte en llengua anglesa “Case 2101: A Blueprint for the Future of Europe” juntament amb instituts de França, Holanda i Pamplona mitjançant la plataforma E-twinning, la qual forma part del projecte europeu Erasmus+.
Per una altra banda, el projecte d’intercanvi físic es realitzarà amb els alumnes del centre Jeroen Bosch College d’ Holanda.