Xerrades periodisme, desigualtats i actualitat a 3r i 4t d’ESO

Aquest dijous dia 31 de maig en Marc Bofill, un fotoperiodista expert en zones en conflicte, ens ha vingut a fer dues xerrades: la primera a 4t d’ESO sobre com s’expliquen les guerres, i la segona a 3r d’ESO sobre les faveles del Brasil.
Les dues s’han realitzat al gimnàs de l’ institut i han estat molt ben acollides pels alumnes d’ambdós cursos. En Marc ha aconseguit atraure l’atenció d’uns alumnes que han escoltat ben interessats el seu relat, il·lustrat amb imatges de gran qualitat i impacte visual.
A la xerrada sobre “Com s’expliquen les guerres”, ens ha parlat dels conflictes armats entre països, primerament fent-nos adonar de la gran quantitat de conflictes que hi ha al món i dels pocs dels quals es parla. Ha parlat del control de la informació i de com aquesta pot ser una arma governamental.
Seguidament, els alumnes de 3r d’ESO han participat a la xerrada sobre les Faveles del Brasil. En ella s’ha posat especial èmfasi a explicar com viuen els seus habitants, sobretot els nens. Els “meninos da Rua” , lluny de pensar en un futur esperançador, es veuen abocats a la misèria, una vida en perill i l’obscur món del tràfic de drogues; mentre els altres habitants i l’administració de la ciutat, s’ho miren amb distància i por.