Representació del Lazarillo de Tormes a Girona per als alumnes de primer de batxillerat

Acostar els grans clàssics de la literatura al públic jove no ha estat mai fàcil. És per això que iniciatives com la que els alumnes de primer de batxillerat van poder veure aquest dimecres 5 de febrer per part de Teatre de Ponent són més que meritòries.
Aquesta petita companyia, ja fa un temps que s’ha especialitzat en la dramatització i divulgació de les obres de lectura obligatòria per als estudiants de batxillerat. Concretament, aquest any representen la seva versió del Lazarillo de Tormes, obra anònima del segle XVI, gran representant de la literatura picaresca espanyola.
Aprofitant l’anècdota real del descobriment d’un incunable de l’obra amagat de la Inquisició dins d’una paret, la companyia converteix el monòleg de l’obra original en un diàleg entre la figura del pretès filòleg que descobreix l’incunable i el personatge del Lazarillo, que feia segles que estava amagat dins la paret. A través d’aquest diàleg, repassaran les misèries i facècies que el pobre Lázaro, encara un nen i condemnat a servir amos d’una crueltat extrema, haurà hagut de passar per sobreviure.
L’obra, que va tenir una hora de durada aproximadament, va acabar amb un interessant debat entre públic, actors i directora. Els alumnes van valorar positivament la dramatització de l’obra, la posada en escena i el paper dels actors.