Rebem la visita de Jordi Galceran

El divendres 26 ens va visitar el dramaturg Jordi Galceran, autor de El mètode Grönholm, que hem llegit i dramatitzat amb els alumnes de 4t d’ESO. Ens ha agradat conèixer de prop l’autor d’una de les obres de més èxit de la història del teatre català. El secret d’aquest èxit no ens el va acabar de desvelar, Jordi Galceran, tot i que ens en va donar les pistes: el talent, la sort i el treball. Aquest deu ser el seu mètode.

Des de ben jove la seva afició pel teatre el va dur a escriure obres, per divertir-se amb els amics, fins que el 1995 va decidir enviar dues de les seves creacions a dos premis diferents i els va guanyar. Aquí la seva vida va fer un tomb i va decidir dedicar-se professionalment a l’escriptura dramàtica.
“No us definiu per qui sou sinó pel que feu”, va aconsellar als alumnes. “Tothom té talent per a alguna cosa; el repte és descobrir-lo”. “És molt difícil poder viure d’escriure i jo estic content d’haver-me pogut guanyar la vida fent el que m’agrada”, ens va confessar. Els alumnes van fer-li preguntes molt interessants, sobre El mètode, però també sobre el rerefons de l’obra. Galceran es va inspirar en un fet real per desenvolupar la idea d’aquesta peça. La realitat pot ser més cruel que la ficció. I el que ha tocat la fibra al públic, segurament, és que l’obra tracta, per una banda, els límits als quals estem disposats a arribar per aconseguir un objectiu que ens interessi i, per l’altra, la necessitat d’agradar als altres, cosa que ens fa posar-nos màscares constantment.