Premis Astrobanyoles a treballs de recerca de batxillerat

El treball de recerca de la Ruth Marín, alumna de 2n de batxillerat, ha estat premiat amb el premi Astrobanyoles. El treball, titulat “Dins una gota d’aigua”, presenta un estudi de les pulsacions cardíaques i de la mortalitat de la Daphnia magna, espècie sotmesa a aigües contaminades. D’aquesta manera s’ha pogut comprovar quin és el grau de contaminació causada per la mala gestió forestal i per l’abocament de purins en diferents rius del Pla de l’Estany.

Bernard Figueras, alumne també de 2n de batxillerat, ha estat finalista amb el seu treball “Elevem la velocitat”, un estudi sobre el magnetisme i la creació d’un model de tren Maglev (magnetic levitation).