Participem a la fira ‘Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula’

El passat divendres 23 de febrer, al llarg del matí, es celebrà la 4a Fira de projectes del programa “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula” a la seu del CosmoCaixa. Més de 2500 estudiants de 4t d’ESO que han cursat l’assignatura optativa de Tecnologia i han participat en aquest programa van presentar els seus projectes. Els alumnes de l’Institut Josep Brugulat hi van participar presentant 7 projectes: el braç robòtic, el pivot, la casa del futur, la grapa, el cotxe amb sensor de proximitat, la caixa segura i la porta automàtica. Tots ells automatitzats i controlats per plaques Arduino.
La Fira era oberta a alumnes dels instituts participants, familiars, visitants d’altres centres educatius i ciutadania en general. Els alumnes de 1r i 3r d’ESO que han cursat l’optativa de Robòtica amb Lego també ens van acompanyar i van seguir la fira amb molt interès. Aquest és el quart any que s’implementa aquest programa, en el que han participat 200 instituts d’arreu de Catalunya. El programa és l’adaptació al sistema educatiu català del projecte “Clase de Tecnologías Creativas (CTC)”, dissenyat i suportat per Arduino Education.
Amb aquest programa, l’alumnat s’implica activament en l’aprenentatge, que es fonamenta en aprendre a partir de l’acció i s’encadena amb el treball per projectes. Els projectes no consisteixen només en construir i programar robots sinó en tot tipus de ginys tecnològics, en els que la interacció de l’objecte amb l’entorn i amb les persones es fa a través d’un conjunt d’actuadors i de sensors programats a través d’un microcontrolador. L’equipament emprat té un caràcter obert i universal, a l’abast de tothom. Aquest mètode de treball  permet assolir diferents nivells i ritmes d’aprenentatge deixant lloc a l’excel·lència.