Participació en la 15a Ruta de l’Art a Castelló d’Empúries

Els dies 7, 8 i 9 d’octubre es va celebrar la 15a Ruta de l’Art de Castelló d’Empúries. En aquesta edició hi hem participat amb els alumnes del segon de batxillerat artístic plàstic per mostrar el projecte que vam desenvolupar al llarg de l’últim trimestre del curs passat a partir del reciclatge d’uns plats blancs. La idea al voltant de la qual vam treballar fou un qüestionament dels rols adjudicats per gènere i aquest en va ser el títol. Ens va semblar adient ja que la instal·lació artística la fèiem en un rentador on antigament les dones es passaven hores i hores rentant la roba.
El procés de construcció de les peces fou laboriós perquè primerament es van haver de construir unes estructures en xarxa metàl·lica, després recobrir-ho amb escaiola per a finalment poder-hi enganxar els trossos de plats que prèviament havien trencat.
Aquestes peces es van col·locar al bell mig de l’aigua, com si flotessin, sobre estructures metàl·liques pràcticament invisibles. Es va acompanyar amb unes teles pintades de manera expressiva i d’altres amb lemes reivindicatius, alguns amb un to irònic en forma de treballs purament tipogràfics. Totes elles esteses als arcs que volten el rentador. Els primers creats pels alumnes de 1r i els segons pels alumnes de 2n de batxillerat artístic d’enguany.
Tot plegat va ser un exitàs! La prova definitiva fou que la fotografia guanyadora de la Ruta va ser una que van fer de la nostra instal·lació.
Enhorabona a tot l’alumnat que hi va participar de 1r i 2n! i Fins l’any que ve!