Els alumnes de 4t d’ESO visiten el museu i la platja d’Espolla

Dins la setmana de la ciència de Banyoles cada any s’organitza una sortida per visitar el museu i el clot d’Espolla per a tots els instituts de la comarca. Durant la sortida els alumnes de 4t de l’optativa de Geologia i Biologia han visitat el museu de Fontcoberta on han pogut veure com s’omple la platja d’Espolla (i també com es buida), quina flora hi pot viure tant en època de sequera com en l’època d’inundació i la fauna que hi ha al voltant i a dins de l’aigua. Sobretot el crustaci més característic i important del clot d’Espolla, el Triops.
Precisament en el museu han pogut escoltar una xerrada realitzada per en Dani Boix, biòleg expert en Triops, on ens ha explicat moltes característiques d’aquest fòssil vivent: morfologia, reproducció, ambient, etc. i perquè és tan important per la ciència no només a Banyoles sinó arreu del món.
Finalment hem anat a trepitjar la platja d’Espolla buida d’aigua i hem vist els travertins i els brolladors.
Tot i fer una mica de fred, els alumnes s’ho han passat bé i han après una mica més de la formació de l’Estany i el clot d’Espolla.