Alumnes de 2n de Batxillerat assisteixen a la xerrada “trencant el silenci” a càrrec de l’arqueòleg René Pacheco

L’alumnat de 2n de batxillerat va assistir dijous passat a la xerrada “Trencant el silenci” sobre el procés d’exhumació i d’identificació de víctimes del franquisme. El ponent, René Pacheco, arqueòleg gironí i membre de l’entitat Asociación para la Recuperación de la Memoria Histórica treballa amb un equip multidisciplinar en la localització, l’exhumació i la identificació de víctimes enterrades a fosses comunes durant el franquisme.

L’alumnat, que ha pogut estudiar aquest període a la matèria d’Història, va poder conèixer de primera mà en què consisteix aquesta feina, que barreja disciplina científica i restitució de la memòria de víctimes d’un règim totalitari com va ser el franquisme.
René Pacheco ha treballat en l’exhumació de fosses comunes a l’estat Espanyol, però també a països d’Àsia, Àfrica o llatinoamericans com l’Argentina, Xile o Mèxic. I ha servit per veure com la ciència i el coneixement poden contribuir a una tasca humanitària com aquesta.