Taller d’Orientació amb l’Escola de Trail del Moianès

Aquest divendres a la tarda, a l’hora d’Educació Física, els/les alumnes de “Fes-t’ho tu Mateix!” (5è A) hem rebut la visita d’en Ferran i en Pol de l’Escola de Trail del Moianès. Ens han ofert un taller amb nocions per la formació de guies de muntanya i una experiència d’aprenentatge significatiu, elaborant la nostra pròpia ruta fins al Casuch amb mapes de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya.

Gràcies a les seves explicacions, hem pogut repassar coneixements sobre Cartografia i descobrir noves maneres per interpretar mapes de diferents tipus. A més a més, hem pogut aprendre a orientar-nos mitjançant el sol i la vegetació, però també a llegir tots els símbols i els colors que ens permetran planificar una sortida a la natura; reconèixer-hi corbes de nivell, carenes, pics, masies, nuclis de població, basses, torrents, rius, fonts, coves, baumes, carreteres, pistes, camins, corriols i molts d’altres elements que ens poden ajudar a realitzar sortides i excursions sense perdre’ns.

La col·laboració que ens ha brindat l’Escola de Trail del Moianès ens permetrà seguir endavant amb el projecte de la cooperativa R1MB: oferir al poble de Castellterçol el disseny del seu primer circuit d’orientació, que permeti redescobrir, en família o amb amics/gues, meravellosos indrets de l’entorn proper de la vila, el nostre patrimoni.

Tot seguit, us mostrem unes imatges d’aquesta profitosa tarda de febrer.

Màxima expectació per la visita d’en Ferran i en Pol de l’Escola de Trail del Moianès.

Posem en comú els nostres coneixements sobre Cartografia.

Primeres nocions per a guies de muntanya: corbes de nivell, punts cardinals, orientació del mapa i símbols de la llegenda.

Dissenyem la nostra proposta de ruta circular fins al Casuch.

Un cop tenim un itinerari definit, sortim en grup per orientar-nos amb l’ajuda del mapa, el sol i la vegetació, mentre reconeixem els elements de l’entorn al mapa i comprovem que seguim el camí que hem decidit.