Visita de cinquè al Castell de Castellterçol

Aquest dimarts, 27 d’abril ‘Ecologistes en acció’ i ‘Fés-t’ho tu mateix’ hem visitat el Castell de Castellterçol; una activitat inclosa dins el projecte d’Itineraris de l’Àmbit Social de la nostra escola. La Montserrat Castanys ens ha fet una visita guiada per totes les parts visitables del castell. Ens ha explicat moltes coses interessants sobre la seva història: quan el van construir, qui el va crear, com es vivia, quines parts hi havia i quines utilitats tenien, com utilitzaven els recursos de l’entorn, qui hi ha viscut a la masia dels castlans fins l’actualitat i quina relació hi havia entre la gent dels masos i el poble i els senyors del castell.

A més a més, també ens ha explicat que un equip d’arqueòlogues, amb l’ajuda de voluntaris del poble, ha anat fent descobertes i reforçant l’estructura perquè no es malmeti ni s’esfondri. Actualment, el Memorial Isidre Clapers s’encarrega de preservar el coneixement sobre el castell i la memòria de totes aquelles qui han vetllat per ell. El castell és propietat de la Fundació Privada Josep M. de Anzizu, la qual paga la major part de les reformes i millores que s’hi duen a terme.

També hem visitat l’ermita de Sant Miquel, construïda durant el s.XII, ens han explicat els usos i ampliacions, els detalls i descobertes de les reformes (com la troballa d’una tomba dins la sacristia) i hem tocat la campana. Abans de tornar a l’escola, hem pogut gaudir una estona del seu entorn natural mentre esmorzàvem.