Ara que ja t’has iniciat, pots començar a aprofundir per així convertir-te en expert/a en programació. Tant i tant que fins i tot podràs fer un joc per deixar bocabadats família i amics!
L’Scratch no té límits! Després d’aquestes sessions, tindràs ses eines per crear més i més jocs!
Sessió | PLA DE TREBALL | ACTIVITATS |
Sessió 1
Iniciem el joc del pong |
Conèixer el joc del pong
Personalitzar els personatges Moviment dels personatges |
|
Sessió 2
Cops de raqueta |
Moviment de la pilota i la raqueta. Relació entre ambdós.
Ús dels sensors dels personatges. Rebot de la pilota Direcció del rebot Tria aleatòria de la direcció del rebot Sons en funció de l’acció |
|
Sessió 3
Diferents raquetes, diferents rebots |
Tipus de rebots
Angles Girs dels personatges |
|
Sessió 4
Quan s’acaba el joc? |
Control del final del joc
El concepte variable Les vides en el joc |
|
Sessió 5
Afegim vides i puntuació al pong |
Controlar la variable “vides”
Comptador de punts |
|
Sessió 6
Anem a contra rellotge |
Cronòmetre al pong
Canvi d’escenari en funció del temps transcorregut Reiniciació del cronòmetre en funció del valor d’una altra variable |
|
Sessió 7
Afegim-hi nivells |
Condicions de canvi de nivell
Velocitat de la pilota Mida de la raqueta Compte enrere |
|
Sessió 8
Juguem un contra un |
Afegim jugadors
Limitem el camp de joc |
|
Sessió 9
Fem més realista el joc |
Tria dels escenaris
Efectes sobre els escenaris Tria de sons |
|
Sessió 10
I ara el repte final |
Observació d’exemples de pinball
Com moure les pales Obstacles |
Elements orientadors per al desenvolupament del repte final |
Sessió 11
Avancem en el repte |
Revisió de la descripció del projecte
Programació del projecte Aprofitar altres projectes o programes Control de funcionament del projecte |
|
Sessió 12
Presentem el nostre projecte i el valorem |
Com fer una presentació?
Ens autoavaluem Ens avaluem com a grup |
|