Sortida a Empúries

El dijous 4 de maig vam fer una visita al Museu d’Arqueologia de Catalunya, a Empúries. L’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO va gaudir d’una visita guiada pels principals espais de les ciutats grega i romana, durant la qual van anar descobrint com era la vida en una ciutat antiga i van reconstruir la història d’aquest enclavament històric. També van visitar la Sala Asclepi on s’hi troba l’emblemàtica estatua hel·lenística d’aquest déu.

Seguidament, es van dur a terme uns dos tallers de caire lúdic, segons el nivell. L’alumnat de primer cicle d’ESO va realitzar el taller “Ludi Puerorum” en el qual van posar en pràctica alguns jocs d’herència romana i van comprovar que la forma de divertir-se fa dos mil anys s’assembla prou a l’actual. D’altra banda, la gimcana “Empúries Pista a Pista” adreçada a l’alumnat de 3r d’ESO va implicar la resolució de preguntes de diferent dificultat mentre s’anaven explorant zones concretes del jaciment arqueològic i del museu.