La biblioteca escolar es REINICIA!

Com saps, degut a l’emergència sanitària per Covid el passat curs 2020/21 es va haver de suspendre el servei de biblioteca (tant escolar com municipal).

Durant aquest temps, hem convertit aquest fet en una oportunitat per a reiniciar la biblioteca escolar, millorant-la en múltiples aspectes:

• Redistribució dels espais.
  • Restauració i renovació del mobiliari.
  • Esporga i unificació dels fons dels antics centres (escola i institut).
  • Migració del catàleg Pèrgam al catàleg en línia ePèrgam.
  • Revisió i millora de la catalogació documental.

No cal dir que això és una tasca enorme que requereix un munt de temps, esforç i dedicació durant un procés que esdevé necessàriament llarg i laboriós.

És per això que a l’institut escola unim esforços per a assolir petits progressos de forma constant que ens ajudin a aconseguir el nostre objectiu: una biblioteca escolar renovada i atractiva amb un fons curat i accessible.

En aquest procés, hi treballem:

• La comissió de biblioteca escolar: Dinamitzem el projecte establint les línies d’actuació i reunint-nos setmanalment per agilitzar la majoria de tasques necessàries.
  • La comissió de convivència: Col·labora amb nosaltres aportant un equip humà més nombrós per tal d’accelerar algunes accions que requeririen un temps molt prolongat i així avançar més ràpidament.
  • El projecte taller: L’alumnat de secundària que participa en aquest taller col·labora amb tasques de trasllat i reparació de mobiliari, així com encapsant material obsolet i també ajudant en la col·locació del fons

Amb aquest projecte, la Biblioteca Teresa Miramont ha rebut el distintiu Reinicia’t! Per a una biblioteca escolar activa del Programa de biblioteca escolar Puntedu.