Visita al MUME

El 16 de març els alumnes de quart d’ESO van visitar el Museu Memorial de l’Exili a la Jonquera. Es va fer una visita guiada per l’exposició permanent que s’inicia amb una referència a la dimensió universal del fenomen de l’exili, seguidament, explica l’exili posterior a la Guerra Civil (1936-39) i, finalment, mostra la veu de diversos testimonis a través de vídeos i objectes personals.

L’activitat també va incloure una visita a la Mina Canta de la Vajol, coneguda com la Mina d’en Negrín, ja que el president de la República Juan Negrín va escollir aquest indret per dipositar-hi fons del Banc d’Espanya i obres d’art durant la Guerra Civil.

L’alumnat no només ha gaudit dels continguts pedagògics de la visita sinó que també ha pres consciència de la necessitat de preservar la memòria històrica i reflexionar críticament sobre el passat.