Setmana de la ciència

Al llarg d’aquesta setmana tots  els alumnes del nostre centre, dels més petits als més grans, van fer diferents tallers de ciència, petits experiments a les seves aules.

Els nens i nenes  de 1r i 2n de primària, acompanyats pels seus tutors van visitar el laboratori del centre, on els companys de 1r d’ESO els hi van demostrar com inflar un globus mitjançant una senzilla reacció química amb Bicarbonat i Àcid acètic (vinagre).

Aquesta reacció desprèn un gas, el diòxid de carboni (CO2 ), que és el responsable d’inflar el globus.

També van observar petites mostres amb les lupes binoculars.

Un grup d’alumnes de 2n d’ESO,  va fer una explicació pràctica als companys de 6è de primària. Van demostrar la relació entre les unitats de volum i les de capacitat i la seva utilitat per calcular volums de petits cossos irregulars amb l’ajut d’una proveta, així com també fer el càlcul de la  densitat d’un cos de manera experimental amb l’ajut d’una balança.

1ml = 1cm3   i  1L = 1 dm3

Els alumnes de 4t d´ESO varen dur a terme la pràctica anomenada “La màgia dels colors” que consisteix en reaccions d’oxido-reducció. En aquesta pràctica van aconseguir canviar el color violeta de la lombarda en funció dels àcids i de les bases que s’utilitzen.

La lombarda canviarà de color depenent del líquid en la que es dissolgui. I aquest canvi de color indica si es tracta d’un àcid o d’una base.