SERVEI COMUNITÀRI A LA RADIO

SERVEI COMUNITARI A LA RÀDIO

El dilluns 20 de març una representació dels alumnes de tercer d’ESO va anar a Ràdio Cap de Creus per fer difusió dels tres projectes que es treballen des del Servei Comunitari.

En primer lloc, van explicar la Marxa Eli Esteve que es durà a terme el 23 de març i que, com a novetat d’aquest any, es farà entre setmana i amb la participació de l’alumnat del cicle superior de primària i tot l’alumnat de secundària. Aquesta activitat està organitzada per l’Ajuntament de Cadaqués i els alumnes del centre col·laboren amb la preparació i la difusió de la mateixa, fent tasques com el disseny i distribució del cartell o la redacció dels continguts per les xarxes socials. Es va aprofitar l’entrevista per convidar a tothom qui ho desitgi a apuntar-se a la marxa.

Seguidament, l’alumnat va parlar de la col·laboració amb el Banc de Sang per l’acte de donació de sang que tindrà lloc el 25 de maig al Casal d’avis de sobre l’Art i Joia. A més de participar en la difusió de la campanya, creant el disseny i l’eslògan del cartell, els estudiants també prestaran un servei el mateix dia de la donació rebent els donants i facilitant-los el refrigeri per recuperar forces. El mateix dia de l’entrevista, els alumnes van enregistrar una falca que s’emetrà per Ràdio Cap de Creus dies abans de la donació.

Finalment, en l’entrevista es va explicar també el projecte de Grans Moments, realitzat en col·laboració amb Càritas Diocesana i la Residència Geriàtrica de Cadaqués, que consisteix en que cada dijous a la tarda un grups d’alumnes van a la residència per passar una estona amb els avis, xerrant o fent activitats com jugar a jocs de taula.

Aquests projectes són una oportunitat per tal que l’alumnat desenvolupi la seva competència social i ciutadana, tot contribuint a millorar la comunitat en la que viuen.

L’entrevista es pot escoltar en aquest enllaç <https://www.ivoox.com/entrevista-a-l-alumnat-3r-d-eso-l-institut-audios-mp3_rf_104960875_1.html>.