Moment de gaudir de la mar i del vent!

Com cada final de curs l’alumnat del nostre centre ha pogut gaudir d’activitats nàutiques. L’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària i 2n d’ESO han fet caiac a Portlligat amb l’empresa Kayaking Costa Brava i la col·laboració de l’escola d’en mar.

Degut a la tramuntana es van haver d’anul·lar algunes sessions, però tots els grups han pogut gaudir de vàries sessions de caiac. A primària s’utilitzen caiacs dobles oberts i es fan sobretot jocs i activitats lúdiques. A 2n d’ESO s’utilitzen caiacs individuals tapats i s’aprofundeix en els aspectes tècnics i de seguretat. A la sortida llarga de 2n d’ESO ens va acompanyar una mar plana i un lleuger vent de nord, condicions ideals per anar en caiac. Vam anar resseguint la costa i vam fer una parada a Cala Guillola per esmorzar i després a Cala Bona. D’allà vam seguir fins a la Cova de l’Infern (uns quants palejant i altres en llanxa). La tornada va ser directa amb el vent suau de popa, que va ser de gran ajuda. En total vam fer quasi 12 km en caiac!

El windsurf i la vela els hem fet a la platja de Ses Oliveres, amb l’empresa Ones Litoral.

Amb l’alumnat de 1r d’ESO hem fet 5 sessions de windsurf. Hem après a fer alguns nusos mariners, a muntar el material i a navegar amb vents suaus, fent la virada per avant per girar. La majoria dels alumnes són capaços de navegar de forma més o menys autònoma per l’àrea entre la platja i la zona de boies.

Amb l’alumnat de 3r d’ESO hem fet 4 sessions de vela. Hem navegat a la badia de Cadaqués amb dos raqueros (on hi caben 5-7 alumnes), un làser i un feva. Hem muntat les veles (floc i major), hem après a controlar la direcció amb el timó i com col·locar les veles en cada rumb.

Agrair a l’Ajuntament de Cadaqués que un any més subvencioni aquestes activitats que permeten acostar els esports nàutics als joves del poble.