Juguem i fem descobertes amb neu!

La neu és un element que dona moltes possibilitats de joc i així ho hem comprovat a l’aula d’experimentació. Durant aquestes setmanes, una de les propostes que els i les alumnes d’I3, I4 i I5 han trobat a l’aula ha estat aquesta safata d’experimentació amb neu artificial, amb la qual han pogut comprovar textures i propietats d’aquesta neu tan especial en funció de la quantitat d’aigua afegida. Per una altra banda, els alumnes d’I4 van elaborar un petit experiment per crear un floc de neu que els va servir per decorar la porta de l’aula. Us deixem el funcionament de les dues propostes per si us animeu a portar-les a terme a casa!

Per fer la neu, només necessitareu una safata, bicarbonat de sodi i una mica d’aigua. Afegiu aigua fins que trobeu que la barreja té la consistència suficient per jugar. Un cop els infants acabin de jugar podeu guardar la neu, ja que quan la vulgueu tornar a utilitzar només caldrà tornar a afegir una mica d’aigua.

Per fer el floc de neu, dibuixeu la forma del floc de neu amb cola blanca i afegiu una mica de sal per sobre. Una vegada estigui seca, deixeu caure unes gotes d’aigua tenyida i observeu quin és el resultat.