25 de novembre: Dia contra la violència de gènere

Aquest dimecres, 25 de novembre, es celebra el dia internacional per a l’eliminació de la violència de gènere. L’Institut Escola Caritat Serinyana Cap de Creus, juntament amb el col·lectiu de dones de Cadaqués, ens sumem a aquesta reivindicació social per tal d’aconseguir el respecte envers totes les persones, independentment del seu gènere o condició. Alguns alumnes de 3r i 4t d’ESO han gravat i editat un vídeo que podreu veure penjat a aquesta mateixa  pàgina web. Es tracta d’un vídeo de denúncia a les lletres sexistes de moltes cançons que escolten els joves, sobretot. Una autocrítica valenta acompanyada de propostes musicals més respectuoses i madures pel que fa al seu missatge.

Amb el lema “Diposita aquí el teu masclisme”,  l’Institut Català de les Dones presenta una campanya per reconèixer i desmuntar el masclisme. Aquesta campanya pren forma mitjançant una enganxina que es reparteix entre els joves per tal de que la deixin en els contenidors i papereres i així conscienciar la comunitat de la necessitat de denunciar actituds masclistes.

La campanya, que compta amb la col·laboració dels consistoris, consisteix en fer visible en les papereres públiques aquest lema i així visibilitzar aquesta realitat per a poder aconseguir la igualtat efectiva i desemmascarar les desigualtats socials, polítiques, econòmiques i jurídiques que pateixen les dones. El mateix dimecres els alumnes de 1r i 2n d’ESO faran una actuació simbòlica al Passeig enganxant aquests adhesius a diferents contenidors.

En la mateixa línia de denúncia social el col·lectiu de dones de Cadaqués ha exposat al Passeig unes fotografies que conviden a la reflexió sobre aquesta dura realitat.