LABORATORI: 4t explica els microorganismes

L’alumnat de 4t de primària va explicar l’experiment dels microorganismes als altres companys/es de l’escola. A partir d’un mural, explicaven el que havien descobert sobre aquest món tan fascinant.

El nom de microorganismes ve de la seva peculiaritat: són organismes molt petits. Només es poden veure a través d’un microscopi. Hi ha 3 tipus de microorganismes: els fongs (com ara els llevats), els virus (com ara el Coronavirus o la Grip) i els bacteris que són presents a moltes de les coses que toquem durant el dia a dia.

Cada grup explicava que a través del seu experiment, van veure que havien crescut bacteris i fongs al tocar superfícies de la classe, i que es van adonar que encara que no es veuen, hi ha molts microorganismes que no veiem i que ens poden fer posar-nos malalts si no ens rentem les mans assíduament.