FIRA RETOTECH 2022

Un equip representatiu del grup de 6è van realitzar la presentació del nostre projecte Retotech davant de la resta de centres participants. L’esdeveniment va ser a l’Institut Nacional D’Educació Física de Catalunya de Barcelona. Allà tots els centres que hem estat duent a terme el projecte Retotech pel que fa a Catalunya, vam haver de presentar i explicar el nostre projecte davant de tothom i del jutjat.

L’objectiu era dur a terme un projecte on, a través de la programació amb ZUMKIT d’ARDUINO i el disseny i impressió 3D, podíem donar resposta a un problema del nostre entorn escolar. Nosaltres vam decidir fer un semàfor automàtic que ens ajuda a reduir el consum elèctric i la temperatura a l’aula.

L’alumnat va gaudir molt de l’experiència de poder veure com amb els altres centres havien enfocat els seus projectes amb les mateixes eines: horts automatitzats, caixes niu per ocells, patis adaptats a persones amb més necessitats, escoles amb finestres automàtiques que es tanquen quan passa un tren pròxim, etc.Sens dubte l’alumnat estava presenciant tecnologia que és present i futur i també una nova via de perfil professional per als seus futurs.

Repetirem? Si ens deixen, SENS DUBTE. Ara amb l’experiència de la fira i d’estar treballant durant la majoria del curs, encara tenim més ganes de repetir i poder fer un projecte molt més gran.Gràcies a Fundació Endesa per deixar-nos participar. No ho oblidarem!

Ens veiem el curs vinent!

PD- Més info del projecte al nostre sites: