Espais d’aprenentatge i treball per racons

AMBIENTS/ESPAIS D’APRENENTATGE A  LA COMUNITAT DE PETITS (P3, P4 i P5)

Els ambients/espais són diferents espais d’aprenentatge, de relació i de comunicació, on a partir de diferents propostes els alumnes poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar i compartir entre ells. A més, qualsevol capacitat es desenvolupa millor amb el joc, per aquest motiu les nostres aules d’Educació Infantil en diferents espais:

• Espai tecnològic
    • Espai de llum
    • Espai de construcció
    • Espai de natura
    • Espai d’art
    • Espai de joc (pati)

ESPAIS D’APRENENTATGE A LA COMUNITAT DE MITJANS (1r, 2n i 3r)

TREBALL PER RACONS

Els racons ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc i segons el tipus d’activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En d’altres, els alumnes poden funcionar amb força autonomia.

Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitatEls mestres portem un control de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d’un període de temps per tots els racons de treball.

Actualment, tots els grups de P3 a 4t de Primària realitzen sessions periòdiques de treball per racons.