Educació Infantil

Com es fa l’adaptació a P3?

Normalment fem l’entrada progressiva en petits grups en dos o tres dies i les famílies poden estar una estoneta amb ells a la classe.
També donem llibertat per si no voleu començar de cop tot el dia i el voleu deixar només als matins durant les primeres setmanes. De fet, a P3 donem llibertat a les famílies perquè facin l’adaptació de la manera que se sentin més còmodes.

Què vol dir patis actius a educació infantil?

Els patis que els infants troben a infantil son patis oberts, amb propostes que els permeten desenvolupar la seva creativitat, relacionar-se, moure’s, relaxar-se…en definitiva trobar l’activitat que ells necessitin en cada moment. Els nostres espais estan dividits en dos parts: a la part superior, que dona accés a cada aula, trobem una zona per fer “jocs de sempre” (xarranca, gallineta cega, bomba..) i un bibliopati amb totes les comoditats per poder tenir una estona relaxada de lectura individual o compartida. A la part inferior, que s’accedeix per un rampa, trobem un panell sonor per desenvolupar la seva capacitat musical; el racó de la cuineta amb el estris corresponents; tres tauletes amb elements naturals que permeten als infants crear composicions amb (petxines, troncs, pedres…) o construir tot allò que puguin imaginar; una caseta sorral; una casa tobogan on també creen mil aventures damunt d’ella o juguen amb la sorra que hi ha sota; una caseta per poder seure a descansar o per jugar a botiguers i un espai molt gran per córrer, saltar i fins i tot anar amb motocicletes.

Com es treballa de P3 a P5? Treballeu per projectes?

A educació infantil treballem utilitzant diferents metodologies: projectes, tallers, racons i aquest curs escolar hem incorporat una hora setmanal d’ambients. Realitzem projectes a nivell d’escola on compartim les nostres descobertes amb la resta de cursos. Els tallers i ambients* són internivells, dues tardes a la setmana, on s’agrupen infants de P3, P4 i P5 per treballar de forma cooperativa.
La nostra escola s’organitza per comunitats d’aprenentatge (petits, mitjans i grans). Els mitjans i els grans també tenen una tarda de tallers.
En aquest enllaç podeu veure com treballem a educació infantil

* Aquest curs 2020-2021 hem reorganitzat els grups, però tan aviat
com ens sigui possible tornarem a fer activitats internivells

Tenen la mateixa tutora durant el cicle infantil?

Els infants tenen la mateixa tutora durant P3, P4 i P5, tot i que compartiran estones amb altres mestres com música, psicomotricitat o anglès. Gairebé mai està una mestra sola a la classe.

Un alumne de P3 que porti bolquer…

Aconsellem que es treballi des de casa per a poder deixar el bolquer durant l’estiu anterior. Si algun nen, en iniciar el curs, ha de dur bolquer per algun motiu, cal parlar-ho amb la mestra.

Si en algun moment es necessités canviar un bolquer o canviar de roba un alumne, disposem d’una TEI (Tècnica d’Educació Infantil) que entre altres funcions s’encarrega d’aquests canvis de roba o bolquers.

Dormen els nens de P3?

Si, primer dinen els infants d’infantil i un cop han acabat, el grup de P3 va a dormir. També poden fer migdiada els infants de P4 si ho sol·liciten. Els nens en tot moment estan acompanyats per una monitora.