Diversitat i avaluació

Com es treballa la diversitat a l’aula?

Som una escola inclusiva, la nostra metodologia afavoreix una atenció més personalitzada dels infants a l’aula.

Treballeu amb nens de diferents edats a les classes? Com avalueu?

Hem de recordar que el currículum està organitzat per objectius de cicle, no de nivell, per tant és perfectament possible treballar els aprenentatges seguint aquesta temporalitat.

Cada nen/a té el seu propi nivell d’assoliment de les diferents capacitats o competències i es tasca del mestre conèixer quin és i oferir-li situacions d’aprenentatge que els faci avançar. Què passa quan agrupem nens/es de diferents edats d’un mateix cicle? aquest curs passat hem  realitzant aquest tipus d’agrupaments a primària, l’experiència ens ha demostrat que davant d’una situació d’aprenentatge l’edat no marca la diferència, sinó les habilitats que cada nen/a té més desenvolupades. Hi ha alumnes que són més potents lingüísticament i altres a nivell artístic i de representació, però tots dos poden explicar un mateix fet a la seva manera, amb el seu llenguatge (verbal, artístic, corporal…).

D’altra banda, hi ha moltes experiències que demostren que els diferents ritmes de creixement atorguen un elevat valor pedagògic a l’aprenentatge entre iguals i a les interaccions entre alumnes grans i petits.

Els petits interactuen amb infants amb raonaments superiors i comparteixen gran quantitat d’experiències amb ells i per als grans, la interacció amb els més petits suposa un alt grau de compromís i aprenentatge, per haver d’ajudar-los en situacions que ells ja dominen, com per exemple entendre un text o explicar un concepte de forma clara i precisa.

Si voleu més informació sobre el Currículum de la segona etapa d’Educació infantil

Si voleu conèixer com s’avalua a la segona etapa d’educació infantil

Si voleu conèixer més sobre els agrupaments internivell, us compartim diferents experiències: