Adaptacions COVID

Els nens porten mascareta a l’escola? A partir de quina edat?

A infantil, els alumnes no porten mascareta a les aules ni al pati. Només la porten en espais comuns.

A partir de cicle inicial, la mascareta és obligatòria en tot moment..

Els mestres sempre porten la mascareta.

Es pren la temperatura als alumnes diàriament?

Si, a cada entrada al centre.

Als alumnes d’educació infantil se’ls pren la temperatura al canell.

Hi ha alternativa a la presa de temperatura amb el dispositiu infraroig?

Algunes famílies opten per prendre la temperatura dels seus fills/filles amb un termòmetre digital individual. En aquest cas la presa de temperatura ha de fer-se en presència del personal del centre amb un termòmetre personal i mostrar el registre.

Hi ha alternartiva al gel hidroalcohòlic?

Els nens que presenten reaccions alèrgiques o altres contraindicacions a l’ús del gel poden fer servir aigua i sabó.

Es dóna llibertat a les famílies per si volen utilitzar un gel hidroalcohòlic concret.

Com s’organitza el menjador en periode COVID?

Es mantenen els grups bombolla i cada grup disposa d’un monitor i un espai exclusiu.

Com es procedeix en cas d’un positiu per COVID en un grup bombolla?
      1. Es comunica personalment a totes les famílies per a que es confini l’alumne que ha estat en contacte estret amb el positiu per COVID.
      2. Es comunica el dia i l’hora per a un cribatge.
      3. Els alumnes venen a l’escola acompanyats d’un familiar per a fer-se una PCR prèviament autoritzada. En aquest cas es garanteix un circuit per tal de no entrar en contacte amb la resta de persones de l’escola.
      4. Es desinfecta l’espai utilitzat.
      5. El CAP envia directament a les famílies el resultat de la PCR
      6. Els alumnes romanen a casa durant 10 dies.
Com es garanteix l’estanqueïtat dels grups bombolla a l’hora del pati?

Cada alumne disposa d’un pitrall que ha de posar-se per sortir al pati, o a l’hora del menjador. Cada grup bombolla té assignat un color diferent i un espai de joc diferenciat on poder gaudir de l’estona de l’esbarjo. Això fa que visualment sigui molt fàcil mantenir els grups bombolla separats.