Glosa escolar: Corranda de presentació

Ja hem començat la cançó improvisada seguint amb el projecte de “Corrandescola“, una proposta interescolar que convida als infants de 5è a treballar la llengua oral, el cant com a solista i la posada en escena a través de la glosa.

La “glosa” (també anomenada “cançó improvisada” o “corranda“) es pot definir com una activitat comunicativa tradicional, de caràcter lúdic i basada en conversa mitjançant l’intercanvi de versos cantats de forma improvisada. Des de fa uns anys s’ha descobert el seu potencial educatiu i s’està introduint de forma progressiva a diverses escoles i instituts de Catalunya.

Ens hem agermanat escoles de la muntanya amb escoles de la plana per anar intercanviant-nos reptes, accions, presentacions… utilitzant la cançó improvisada com a eina i únic canal de comunicació.

Aquest és el nostre primer repte: LA NOSTRA PRESENTACIÓ… i enviem una cordial salutació a tots i totes els nens i les nenes de l’escola Sant Jordi de Lleida.