Aprenentatge-Servei

Des de fa temps portem a terme durant el curs, diverses activitats que integren el servei a la comunitat, amb l’aprenentatge de competències, habilitats i valors.

Des de l’escola, portem a terme diverses accions cada trimestre.

Així doncs, durant el primer trimestre, els alumnes de cicle mitjà porten a terme a l’hospital un projecte anomenat “ Ments despertes, mans que es mouen “. Amb el suport d’ipads, els alumnes proposen diverses apps als avis i a les àvies per a fer uns tallers de jocs de memòria.

També al mes de desembre anem a felicitar el Nadal als avis i àvies i un grup d’infants fa una actuació ballada a la Residència Sant Hospital i un concert de nadales als avis de la Llar Sant Josep.

Durant el segon trimestre, fem un taller de psicomotricitat intergeneracional: “ Ens movem i conversem?”. Els alumnes dinamitzen un treball corporal, de to, del gest, la respiració i sensacions propioceptives amb els avis de la residencia Sant Hospital.

Al tercer trimestre és quan cantem caramelles a la residencia Sant Hospital i realitzem al centre de dia de l’hospital un taller de bingo amb els avis i àvies.

A banda d’aquesta activitat, també es conviden a les Llars d’Infants i al taller Claror a formar part del públic, d’una de les obres de teatre i del festival de dansa que fem a finals de curs.

De fet, estem sumant a aquestes activitats un valor de servei a la comunitat, que servirà als alumnes per donar més sentit a aquestes activitats, que ja realitzen per als companys/es i per a les famílies.

El nostre objectiu és que els nostres infants s’impliquin i participin en diverses experiències reals i necessàries del seu entorn, del nostre municipi, per tal de millorar-lo. Volem ciutadans responsables i compromesos, amb uns valors fruit de les situacions reals i cercant possibles solucions i formes de cooperació, per a créixer i construir un món millor.

El respecte, l’escolta, en aquestes activitats, permet aflorar el millor dels infants. La diferencia suma i no resta!!!