Compromís amb l’entorn i sostenibilitat

La nostra escola és una comunitat que treballa per la sostenibilitat i la cura de l’entorn.

Som escola verda des de fa molts anys i som conscients de l’impacte ambiental, principalment en el consum d’energia i materials, la generació de residus, el respecte i la cura pel nostre entorn natural.

Volem oferir més espais verds i sostenibles i mantenir el nostre hort en actiu amb col·laboració de tot l’alumnat.

QUINES SÓN LES NOSTRES PRIORITATS:

• Vetllem per tenir espais relaxats i cuidats: de l’escola per aprendre a l’escola per viure-hi.
  • Ús racional dels recursos: de la societat del consum al consum responsable.
  • Responsabilitat social i civisme: la cura i respecte pel nostre entorn més proper.
  • Felicitat i benestar de les persones: una escola que acompanya les emocions, una escola que treballa cooperativament per afavorir la igualtat d’oportunitats i la cohesió social.
  • Vetllem per la preocupació envers la sostenibilitat com a gran repte global, de la nostra societat.
  • Participem en actes que ens comprometen a la millora de la nostra escola en aspectes relacionats amb la sostenibilitat i el respecte a l’entorn (setmana de la mobilitat, escoles sostenibles arreu d’Europa…)

El nostre centre desenvolupa el propi projecte de transformació i accions per millorar la sostenibilitat a l’escola i al seu entorn amb la participació directa de l’alumnat (Comissió Ambiental).

ACCIONS PRIORITÀRIES:

• La prevenció de residus.
  • Construcció d’un jardí per afavorir la biodiversitat.
  • El nostre hort ecològic.
  • La millora del confort acústic dins del centre.
  • La mobilitat.
  • El consum responsable o l’estalvi d’aigua i energia entre altres.
  • El consum de fruita a l’hora del pati.