SIEI (Suport Intensiu d’Escolarització Inclusiva)

La nostra escola disposa d’un projecte educatiu de centre que fomenta i garanteix una atenció educativa inclusiva i de qualitat per a tot l’alumnat.

L’acció educativa es fonamenta en el reconeixement i en la valoració de les diferents característiques i necessitats d’aprenentatge i socialització dels i les alumnes, mantenint en tot moment altes expectatives d’èxit per a tots ells i elles.

Dissenyem entorns d’aprenentatge flexibles i oberts perquè entenem que els infants presenten moltes diferències en les seves motivacions, interessos, capacitats, aptituds i ritmes d’aprenentatges. En aquest sentit, personalitzar l’aprenentatge oferint  múltiples maneres de presentar la informació i de comprendre i expressar el coneixement.

Prioritzem el fet d’actuar de manera proactiva i preventiva i intentem fer una detecció precoç de les necessitats dels i les alumnes per tal de poder-hi intervenir amb la màxima celeritat possible.

Per tal de continuar avançant cap a un model de sistema educatiu inclusiu, creiem que s’ha d’impulsar, incorporar i visibilitzar el treball per a la coeducació i la perspectiva de gènere. Fomentant l’educació afectiva i sexual basada en els principis dels drets humans per tal de contribuir a la millora social.

Per a dur-ho a terme tenim molt en compte la promoció de la coeducació en les diferents etapes educatives plantejant diverses activitats per treballar la igualtat de gènere, interrelacions personals, cura dels altres i el respecte tenint en compte la diversitat sexual i afectiva, la identitat de gènere i els diferents models de família que conformen la nostra comunitat educativa.

Vetllem perquè els i les professionals del centre puguin detectar actituds de rebuig o discriminació (des d’una actitud de tolerància zero), treballant-los des del respecte, el diàleg i la comprensió.

Aquest curs 2021 – 2022 hem iniciat dos projectes des del SIEI de l’escola. Aquests els podeu trobar detallats en el següent enllaç:

Projecte Hort i Mercat

TEA Accessible