L’escola

A finals dels anys 70 les polítiques educatives del nostre país aposten per la “concentració escolar”. Centenars de nens i de nenes se separen cada dilluns de la seva família i es dirigeixen a la capital de la comarca on viuran tota la setmana en una “Escola Llar”.

A La Seu d’Urgell l’escola pública “Graduades” es desdobla i neix una nova escola: l’escola Seminari
L’escola, en les instal·lacions de l’antic Seminari Episcopal, acull també, provisionalment, l’Escola Llar projectada vora l’escola pública inicial, més tard “Escola Mn. Albert Vives”, construïda a mitjans dels anys 70, escola catalana.

Serà l’any 1982 quan s’inaugura l’escola “Pau Claris”, continuació de l’Escola Seminari.

Actualment l’escola compta amb 320 alumnes i les seves famílies. Amb un grup de prop de trenta professionals de l’educació, mestres, monitors i personal d’administració i serveis.

L’escola té una forta tradició innovadora. Ha participat en diversos projectes de millora, així com d’altres relacionats amb la sostenibilitat, l’entorn proper, els hàbits saludables, les llengües, l’art, la inclusió, la convivència, l’aprenentatge-servei, les noves tecnologies…

Actualment estem immersos en un nou projecte d’educació viva i activa. L’educació des d’una mirada més respectuosa amb el ritme d’aprenentatge de l’infant, amb els processos individuals, i en general amb tota la Comunitat Educativa. On la gestió de les pròpies emocions, la convivència, la creativitat, l’esperit crític i , en definitiva l’aprendre a aprendre, hi tenen un paper molt important. On els espais i els materials es repensen. On totes les intel·ligències són rellevants. On es reconeix cada infant com a individu fonamental en la construcció d’un món millor.