GRAN ÈXIT DE L’EXPOSICIÓ: EL JOC DEL CINEMA!

El curs passat, el nostre partner: La Filmoteca de Catalunya, va fer una exposició sobre “El joc del cinema”.L’exposició mostrava un seguit de joguines que han format part del nostre imaginari d’infantesa: aparells de pre-cinema que han acabat sent joguines, com el praxinoscopi o el zoòtrop, alguns projectors com el Cine Nic, el Cinexin, el Cine Skobo el Cine Jefe, jocs de taula antics i altres de més moderns, llibres que ens fan volar la imaginació, nines que ens porten a mons de fantasia i, per descomptat, els objectes de marxandatge que acompanyen cada nova estrena de cinema, que, tot i no ser veritables joguines, ens transporten al món de somni i fantasia.

Des de l’escola, després de fer la visita a l’exposició, es va aprofundir en la recerca i coneixement d’aquestes joguines, i els infants van fabricar algunes a l’aula. Amb aquesta experiència, l’alumnat va aprendre com es va passar de la foto fixa a la imatge en moviment creant joguines amb un treball cooperatiu. Alhora es va fer un treball
d’expressió oral per tal que els infants fossin els guies de l’exposició.

L’equip docent de l’escola també va rebre una formació sobre cartellisme, de la mà dels professionals de la Filmoteca, que va permetre fer un treball en equip a l’aula per realitzar els nostres propis cartells de cinema amb el nom de les aules.

Al final de curs, l’escola va organitzar una exposició a l’Auditori del Museu Etnogràfic Vallhonrat, per a donar a conèixer tots aquests projectes a les famílies, al barri i a la ciutat. La mostra, coproduïda per la Filmoteca de Catalunya, la comunitat educativa de l’Escola Pau Casals i el col·leccionista rubinenc David Rodríguez, va aplegar cartells de cinema fets per l’alumnat de manera col·laborativa i joguines òptiques, precedents del cinema, a través dels quals els nois i noies van aprendre els orígens del cinema. L’exposició es complementa amb joguines relacionades amb el setè art, altres enginys de la col·lecció privada de David Rodríguez i material cedit per la Filmoteca.

L’exposició va ser inaugurada el 5 de juny per l’alcaldessa de Rubí i el director de la Filmoteca de Catalunya amb la presència de tot l’equip docent del centre, representants d’altres escoles de la ciutat ,moltes famílies i veïns de l’escola.

Al llarg de tres dies l’alumnat de cinquè de primària va fer de guia de l’exposició, explicant als assistents (alumnat del centre i adults) el funcionament de les diferents joguines i els aprenentatges descoberts.

“Tota aquesta feina, juntament amb el Projecte de Filosofia 3/18, reforça les habilitats de pensament dels nois i noies que són les que després permeten tenir una mirada crítica i creativa i que, al final, fa ciutadans amb opinió pròpia. Creiem que això és el més important que pot oferir l’escola: la informació es troba a la xarxa, però a ser persones amb habilitats de pensament només ho aprendran amb l’educació”, va explicar Rosana Martín, cap d’estudis de l’Escola, als periodistes que van venir a cobrir l’acte.

Si us la vau perdre…. en aquest vídeo podreu veure un tast de l’exposició!