A 4t NO ENS PODEM TREURE DEL CAP AQUESTA CANÇÓ…

El curs ha començat a 4t amb la cançó de benvinguda d’en Jaume Sisa:
Qualsevol nit pot sortir el sol. L’alumnat ha pogut fer un viatge al món de les interpretacions d’aquesta cançó tan coneguda: la interpretada per Macaco, la del grup coral Deu de Veu, la de la Dàmaris Gelabert i la de l’Albert Pla. I viatjant amb la música han fet feina de compositors i els ha tocat afegir estrofes amb els personatges de dibuixos i sèries del nostre temps. Un treball molt interessant de mètrica i rima.

Però això no acaba aquí. Amb altres intèrprets han compartit l’emoció del concert en directe. El vídeo de la cançó final del concert “Volem acollir”, fet al Palau Sant Jordi, els ha permès veure que la música sovint fa d’altaveu i pot donar suport a moviments en favor de l’acollida de refugiats.

I encara han anat més enllà i, jugant, jugant, han descobert que molt a prop de la nostra escola hi ha un carrer que per la seva festa queda tot guarnit: el carrer Sant Jaume. I, ves per on, van aprofitar la màgia de la lletra d’aquesta cançó per a inspirar-se i crear la decoració. Així que mans a l’obra s’han proposat redissenyar la decoració de la festa tot fent un collage. Un treball de composició, perspectiva i de coneixement del patrimoni cultural català.
Quant de suc se li pot treure al que semblaria una simple cançó!

I ara, com passa sovint, aquesta melodia d’en Jaume Sisa no ens la podem treure del cap:

Fotos: 4t