4tB S’INICIA EN LA CREACIÓ DE BANDES SONORES DE PEL·LÍCULA

Al llarg del mes de gener en Marc Esteve ha proposat a l’alumnat de 4tB diferents activitats musicals que ens han portat a aprendre què és el leitmotiv d’una banda sonora original de pel·lícula i a conèixer els efectes de sala.
Ens endinsem en els oficis del cinema i en aquesta ocasió fem atenció a com les compositores i compositors de cinema creen els leitmotiv de les diferents pel·lícules.
Els infants van passar de la curiositat a la investigació de sons i ambients. I de la investigació a la creació dels seus propis leitmotiv.
I com si d’un joc es tractés han conegut la tècnica cinematogràfica del Foley, que busca la recreació de sons gravats després de l’escena, és a dir, durant la postproducció. I ells mateixos n’han creat les seves històries i els seus efectes de sala.
Els infants han escollit els dos leitmotiv més interessants: “la nena que controla el temps” i el de “l’home llop”. I en Marc, n’ha composat, amb un programa d’edició d’audio, tres fragments musicals que sonen com si hi hagués una orquestra a l’aula.
I tot fent de guionistes, els alumnes de 4tB han escoltat les músiques i han pogut crear el seu propi guió il·lustrat.
Ara només faltaria fer la pel·lícula. Però aquesta, és una altra proposta a valorar més endavant! 1, 2, 3… acció!!